Khamis, 28 Mei 2009

syurga cinta

semalam aku g tengok crita ni dengan mamat2 opis aku..wpon adanya mamat2 ni segan mau ngaku nk tengok cite ni..mreka memberitahu rakan2 opis yg lain bahwa kami mau nonton night at the museum 2..apakah..xpe laa..consider control macho.. GSC di putrajaya adalah tempatnya..seriously..full..kitorg hanya berjaya dapat tiket tempat duduk on 2nd row from screen..tp..mamat2 ni masih cekal nk tengok (cuak gak kalo mereka tukar fikiran) d good of story:
  • cite ni lain sket..biasa anak org kaya yg playboy n rosak akhlak..hanya anaknya..cite ni psl satu family yg rosak akhlak..bapaknya yg suh anknya g kuar mlm..
  • heroin yg alim ni..bkn dr family yg sderhana..tp family kaya jugak..biasanya kn x mcm ni
  • ada kisah muslim yg salah tanggap dgn Islam sendiri..ada dialog nih "Kita kn dh banyak bg sedekah..nk mati kang kita g la haji..kompem x masuk neraka"
  • konflik lelaki yang bertaubat dengan egonya sendiri..dia baca bismillah bila nk minum arak??
  • banyak ilmu Islam yg diceritakan dalam nih..aku btu tau jodoh ada 3 jenis
d not good of story:
  • haziq 2 comel..tp sebutan dia sgt pening..maybe sbb dia xde gg kott
  • ada benda yg kureng sket..tp aku tatau apa dia..hhahaha
kesimpulannya..aku rs korg kna g tengok cite nih..banyak pengajarannya..dan dia x macam cite cinta yg biasa2 je..

4 ulasan:

peja berkata...

eh bit?? lagi worth it dr tgk zombie kampung pisang la eh??

Unknown berkata...

a'aa
ni cite bijak
educated pny cite laa
rate dia sama ngn Qabil KUshri Qabil Igham
g la tengok

CikPiN berkata...

tolongla..
aku benci cerita Qabil KUshri Qabil Igham..

tapi..
aku memang na tengok ini cerita..
Awal.. kamu sangat HOT!! nama bapak kita sama plak tu.. yeay!!~

bini edy berkata...

harus ke i tengok ni uols. aritu ke alamanda hampir2 terbeli tiket ni. last2 tengok monsters vs alien yg super best tu.

serius best ke? laki aku tak suke cite melayu la. cmne ek.