Sabtu, 26 Disember 2009

review 2009..

2009..da brapa hari je lagi tinggal..banyyyyaaakkk sangat2 menda yang jd..started with a good day..lepak2 ngn pakcik yg panjang ngn aktiviti yg best..tp..yg best 2 x lama rupanya..adeihh..
relationship ngn pakcik yg sgt2 aku treasure berubah sket bla aku pindah kajang..pakcik sgt care..satu kejutan bla pakcik pandai cakp rindu bla x jmpa..wpon da bgtau live..msg lg nk bgtau bla aku wat x dgr..trasa sgt dsayangi masa 2..tp..bla ckp psl relationship lbh srius..pakcik kata dia x layak..n mcm2..relationship da x sama lg..tambah2 bla ada menda yg keji 2..aku xleh nk salahkn or marahkn pakcik sbb aku rsa dia pon sama ngn aku..mangsa keadaan..akhirnya..relationship 2 hancur trus..sbg kawan pon xde...tahniah la penjahat..berjaya perancangan kamu.. :(
ilang pakcik mmg buat aku mereng..apa2 pon rsa nk nangis..da x nmpak dunia skeliling..spek8 yg ada pon da x nmpk..waktu yg susah..tp aku kuatkn diri..tp ia x smudah yg d cakap..sblom pakcik totally ilang..menda yg paling x sangka jd..hhhaha..approached by jiran sblh cubicle..mmg sangat terkejut..sbb kami xde la rapat sangat masa 2..sorry..x dpt nk trima akal ni sbb kamu sangat muda banding sya wahai jiran sblh cubicle..
saying no..makes inche jiran sblh cubicle jauhkn diri..tp aku x larat nk ilang lg..sbb dia yg paling rapat ngn aku d office..aku cuba rapatkn smula jurang..tp beware takut terberi harapan palsu yg mmg aku rsa x akan ada..bla dia tau crita sbnr pasal pakcik..dia lbh care..tp ia buat aku makin takut..sbb ia bkn masalah yg aku rsa aku nk dia tanggung bsama..tp sirius..keadaan jd lbh mudah bla dia ada bsama..
kwn2 da bg smangat utk lupakan pakcik..trimas kawan2..really appreciate it..aku mula buka mata..tp aku x nmpak sesiapa..aku serahkan pada Tuhan..dan Dia berikn aku mimpi yg aku x sangka..mka..aku mkin pening..aiyakkk..
di kala ini...pencuriHati muncul..mmg slma nih x nmpak wpon dia ada je dpan mata..aku try commit ngn penungguan yg dia minta..cuba faham apa yg dia perlukan..rupanya aku x tahu..pakcik jd ancaman buat pencuriHati..frankly..mula2 mmg ya..tp..bla mimpi 2 dtg..aku yakin dgn pencuriHati..anggap la aku apa pon..tp aku yakin ngn instinct yg ada..kami mencuba dgn bersungguh2..dan aku rsa ia bjaya bla kami berbbq dgn best..bru trasa kasihnya pencuriHati..tp..skali lg ujian datang..aku cuma btol dpt kasih 2 seminggu..berakhir bla aku luahkn smpi bla harus tunggu..wpon bkn trus kpada dia..
keadilan utk aku..satu alasan yg aku x rsa kuat..tp kami perlu amik jln masing2..ia hari yg teramat sukar..aku igtkn ilang pakcik da susah..rupa2nya ilang pencuriHati lbh azab..aku tau apa 2 rsa nightmare..tjaga tgh malam n nangis..kna buat muka slamba bla terserempak kt ofc wpon gla nk nangis..x dpt tdo wpon kpala sgt sakit..sgt x best..tp yg bgusnya..aku da reti main sudoku..aktiviti bla aku x dpt tdo..dr otak mrepek..baik concentrate main..
waktu2 susah 2 berakhir bla pencuriHati da mampu nk borak semula ngn aku mcm dlu..wpon x sama mcm waktu yg pendek 2..tp ia masih bmakna..pencuriHati kembali sbg rakan spejabat yg best da ckup bgus..lgpon..jiran sblh cubicle masih ada..tp..x lama juga..bla puteri ksayangn bliaw mula jeles..aku cuba paham..waktu utk jarakkn diri..huhuhu~
d kala ni..pencuriHati muncul lagi..trimas dear..really222 appreciate it..kami rapat mcm biasa smula..tp dgn psanan..pencuriHati mau aku mulakn yg baru..lupakn semua yg lama dan bg peluang kpada org lain d luar sana..entah laa..dan aku masih d sini..mencuba penuhi impian pencuriHati..untk pastikn aku totally move on b4 2010..wish me luck..if i still have it :(
terpanjang plak review emotion part..hahhahaha..2009 is a really tough year for me..but seems like i get through it..dapat keje ngn MIROS mcm yg d kehendaki..completekn master course wpon thesis blom submit..aiyyaaa..(jen..ko nk tlg aku proof read x??hehhehe)..da pindah umah duk sorang2 utk bdikari..spek8 bday celeb yg best..thnx peach n nabil 4 cute cup cakes :) sgt bz ngn keje..ke sana ke mari..2009 buat aku dewasa..hahahha
dlm semua menda yg jd..aku masih anggap pencuriHati menda terbaik yg jd pada aku tahun ni..apa ye nama yg plg sesuai nk bagi pada kamu??thanks a zillion dear..for being there..dua kali ko muncul time aku ilang orang yg rapat..trasa macm tangan d tarik masa aku tenggelam..ni yg buat aku yakin ngn phrase 2..
"stay with me"...
yes..i love 2..
p/s: jen..ni menda ikhlas..sila jgn marah..love u 2..hahahha

3 ulasan:

Skinny Yash berkata...

i'm just touched with ur entry dis time...a lot of urself. Just follow ur heart.

I tell u, MOVE ON! Like what i did. We never know what will happen, if we still on the same road. Sometimes, it's worth to take a risk. :)

Happy new year to u Adik Bit. Hope to hear a good story from you!

daaa~

atreyu strange berkata...

I think I've done my part as a friend. But the decision is really not mine to make, too bad.

Unknown berkata...

kak yash: i'm trying..hopefully new year means new book :)

jen: know it..on my best :P