Jumaat, 7 Oktober 2011

selamat jalan pencuriHati

dibila kita sayangkan seseorang, kita akan sentiasa menyokong segala yang akan memberi kebaikan kepada yang orang yang kita sayang itu, walaupun ia akan menyedihkan diri kita. dan inilah yang cik bit sedang lakukan sekarang ini.

dari awal perkenalan lagi pencuriHati bagitau cita - cita dia untuk sambung belajar ke peringkat phd. dan selaku kawan yang baik, cik bit menyokong penuh cita - cita ini, walaupun pada masa itu cik bit kesedihan akan kehilangan kawan yang sangat diperlukan di kajang. dan bila dia dilantik menjadi pencuriHati, keinginan untuk mengikutinya ke seberang lautan jika dia dapat sambung belajar telah dibagitau dan beliau membenarkannya.

akhirnya, impian si pencuriHati dikabulkan Allah setelah sekian lama menunggu dan berusaha, alhamdulillah. happy untuk dia, tapi sedih untuk diri sendiri. fine, masih sedih walaupun dia sudah tidak lagi menyayangi diri cik bit. tapi, ini mungkin yang terbaik utk cik bit. masa yang ada selama 3 tahun ni, boleh digunakan untuk move on. jika jodoh itu untuk kami, insyaAllah kami akan bersama dan bahagia tapi jika jodoh itu bukan untuk kami, moga kami masih mampu bahagia :)

sepanjang proses persediaan pencuriHati utk sambung belajar, cik bit konon pekakkan telinga bila dia bercerita tentang progress persediaan kpd bos wpon sbenarnya konsep telinga kuali diaplikasikan secara besar besaran.tapi cik bit langsung tak tau bila dia akan fly sampailah budak unit bagitau tarikhnya. rupa2nya pencuriHati bagitau perancangan studynya dlm ucapan perpisahan yang pada masa itu cik bit menghilangkan diri seketika dari majlis. dan, yang menyentapkan tangkai hati adalah bila dibagitau yang pencuriHati mungkin akan berkahwin pada tahun kedua pengajian..uhuxx..

di hari hari terakhir pencuriHati di pejabat, cik bit cuba mengelak daripada terserempak dengan beliau. perlulah belajar hidup tanpa nampak dia dan menjaga hati agar tidak begitu fragile. semua orang bertanya, adakah cik bit akan menghantar pencuriHati ke airport? dan jawapannya, entah. cik bit mahu tapi takut. takut akan sedih tengok dia pergi. takut akan sedih kalau dia tak suka cik bit ke sana. takut akan sedih and numb kalau pilihan hati pencuriHati ada di airport sama. so, selaku looser yang penakut, cik bit say good bye thru offline msg kt YM..huhuhuhuahu.

tapi, bila cik bit beria2 mintak kekuatan dari Allah dan dapat kebenaran dari pencuriHati untuk ke airport, cik bit rasa cik bit cukup kuat untuk ke airport. lagipun, cik bit tak mau pencuriHati rasakan yang kami ahli unit tidak menyokong beliau kalau takde sesiapa yang hantarkan. makanya, dengan kekuatan yang ada, cik bit pergi ke airport dengan pesanan kepada hati, bertabahlah dan mampukan bibir untuk sentiasa tersenyum untuk pencuriHati.

dan alhamdulillah, teknik tidak memandang wajah pencuriHati buat cik bit berjaya tenang. mata beliau tajam ok dan kebarangkalian untuk saya menangis adalah sangat tinggi kalau pandang mata dia. dan alhamdulillah, dari menunggu flight, perbualan pendek, group foto hingga lambaian terakhir cik bit masih mampu tersenyum dan tidak menangis. terima kasih atas kekuatan ini ya Allah. bukan sebab cik bit tidak sedih, tapi cik bit mahu meraikan kejayaan pencuriHati dengan senyuman dan gembira. tangisan itu kita simpan di dalam hati sudee



dear, selamat jalan dan semoga kita berjumpa lagi. take a great care of yourself. moga kamu berjaya siapkan phd tu dalam masa 3 tahun atau lebih baik lagi awal. aku masih mahu ikut kamu ke sana jika aku adalah orang yang dimaksudkan dalam rancangan untuk berkahwin pada tahun kedua tersebut..hahhaha

pss: pergi belajar adalah sesuatu yang mengembirakan dan ia sepatutnya dihantar dengan kegembiraan dan bukan tangisan :) dan saya bangga saya tidak menangis :)

Catat Ulasan