Rabu, 19 Januari 2011

SCIPP - a visit



Huish..minggu lepas sekolah yang banyak menabur ilmu dan menyemai budi pada aku telah d glamerkan apabila keluar dalam Harian Metro dan 2 lagi akhbar Malaysia. 


haruslah terkejut bila dikatakan ada kes buli

Makanya, selaku alumni yang bertanggungjawab (perasan sendiri) maka saya telah melawat Sekolah Menengah Kebangsaan Sains Pasir Puteh (nama sekolah aku pon ko letak salah wahai inche Metro). Dalam nak ke sana, aku berkira - kira apakah yang harus aku bawa ke sekolah sebagai buah tangan, tanda terima kasih daun keladi buat cikgu - cikgu.

Lokasi pertama, haruslah ke pejabat sekolah. "Ha, ada apa - apa la ni kalau datang sekolah. Kalau tak ada apa - apa tak datang". Ayat pertama yang menyambut aku..hahhahah..Iya, saya tau..saya dah lama tak datang. InsyaAllah lepas ni saya akan datang lagi. Jumpa PK HEM, aku dapat penjelasan dan laporan penuh mengenai kejadian. Dan, kesimpulannya, cerita di dalam akhbar sangat bercanggah dengan apa yang berlaku. Dan aku berpuas hati dengan penerangan yang diberikan PK HEM. Selesai dengan PK HEM, PK 1 terus ucapkan aku Happy New Year, mesti dia ingat aku dah nak balik. Tapi, aku kembali, dengan ini..hihih

::"hah, awak lebih raya dari saya?"kata PK 1.::


Hahaha..2 kotak yang sama juga telah dibawa ke bilik guru. Oh, sorry adik - adik yang baik hati tolong angkat kotak - kotak limau ni. Akak lupa nak bagi limau untuk kalian sebab excited jumpa cikgu - cikgu...hahahah. Maka aktiviti update kisah terkini tentang diri sendiri berjalan dengan berulang. Rasa macam nak tape je ayat ni..

"Hai cikgu..ingat saya lagi?
Sekarang saya dekat Kajang.
Ni tengah cuti, tu yang boleh datang. Habiskan cuti tahunan.
Penyelidik. Keselamatan Jalan Raya.
MIROS. Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia"


Ustaz Mokhtar. Sangat bulat matanya yang sedia bulat bila nampak aku. Subhanallah..berulang - berulang dia sebut. Ya ustaz, sila percaya ia memang rabihah. Yang xleh blahnya "Koho comey mek lonih. Berisi dah, koho tinggi. Muka pon makin cerah, dulu gelap." Cet, ingatan yang kuat ustaz ni tak leh blah part yang last. Dengan selamba aku gelak dan kata: kan dah besar ustaz, dah boleh pakai whitening..hahahhaha


Borak itu ini dengan cikgu - cikgu, keluar balik kisah - kisah masa berlari untuk rumah Bestari dan sekolah, gelak kenakalan zaman dulu, kisah adik - adik zaman sekarang tak macam senior (kurang aktif) dll buat aku lupa tujuan asal, untuk menerangkan bahawa accident yang berlaku boleh dielakkan. aiiyaakk..


Dong deng dong deng..dah pukul 2.35. Lama betul lepak kat sekolah. Dari pukul 11.20 kot. Tapi, lawatan masih belum tamat. Aku melawat koperasi and there's Kak Ha. Dah lain dah..dah berisi, hampir tak cam la td..hahhaha. Aktiviti makan aiskrim wajiblah dilakukan apabila berada di koop. Sangat teringatkan kecheq bila aktiviti makan aiskrim. Masihkah kau ingat, kita dicubit perut oleh bonda sebab makan aiskrim sambil berdiri? hahahhaha..Sebelum bergerak dari koop, aku beli ini..


::bag hksbp..sila abaikan background..hehhehe::
dan ini

::key chain hksbp::
Cik adik engineer, saya belikan menda alah ini untuk anda juga, sebab saya tahu anda mahukannya. Sweetkn sy..hahhahaa..Dan, sebelum aku melangkah keluar dari koop, Cikgu Azlini selaku bekas warden blok B, bekas cikgu kadet bombaku dan kini cikgu koop telah berikan aku dua paket ini..


:::keropok sira..sy bagi sebinier untuk awak::
Hahhahaha..lepas solat zuhur di musolla rabiatul adawiyah, aku bergerak pulang ke pangkal jalan dalam pukul 3.45 petang. Terima kasih cikgu - cikgu, staf - staf dan adik - adik junior yang sangat welcoming. I enjoyed my trip. InsyaAllah saya akan kembali seperti jemputan anda semua :)



1 ulasan:

salwa berkata...

thanks kak biha..hehee...igt jgk ko slwa nih...hehee...